השבוע: התקציב יגיע למליאת הכנסת; צפוי לעבור

אבי רבינא No Comments on השבוע: התקציב יגיע למליאת הכנסת; צפוי לעבור

כוננות שיא במערכת הפוליטית לקראת הגעתו של תקציב המדינה למליאת הכנסת ביום שלישי הקרוב. באופוזיציה ובקואליציה מנהלים במקביל מגעים עם הרשימה המשותפת שלא ברור כיצד תצביע. עוצר יציאות בשני הצדדים

צילום: ישראל רובין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתיחות שיא בממשלה לקראת הגעתו של התקציב למליאת הכנסת: ביום שלישי בבוקר יונח תקציב המדינה על שולחן הכנסת ובכוונת הממשלה להעבירו בקריאה שלישית עד יום שישי, 11 יום לפני המועד האחרון.

כבר הבוקר (ראשון) החלו הדיונים בוועדת הכנסת וביום שלישי כאמור, יונח התקציב על שולחן הכנסת והצפי הוא שהדיונים ימשכו בשלישי ורביעי כולל בשעות הלילה ובקואליציה מקווים להעביר אותו עד יום שישי. המועד האחרון להעברת התקציב הוא ה-14 בנובמבר ובממשלה מנסים להעביר אותו כבר השבוע, בכדי לתת מרווח זמן להצבעה חוזרת במידה והתקציב לא יאושר בפעם הראשונה.

בקואליציה ובאופוזיציה נכנסים השבוע לכוננות שיא בעקבות זאת ובשני הצדדים הוכרז על עוצר יציאות מוחלט.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, שלא הצטרף לממשלה כבר הודיע כי יתנגד לתקציב. לדבריו מדובר בסכנה למדינה שכן שלושים מיליארד שקלים הולכים להיות מנוהלים על ידי רע"ם ומנסור עבאס.

גם בממשלה וגם באופוזיציה מקיימים מגעים אם הרשימה המשותפת, שעל אף היותה באופוזיציה לפחות חלק מחבריה עשויים להצביע בעד התקציב, או להימנע ובכך לאפשר את העברתו.

יצויין, כי ההערכות הן שהתקציב צפוי לעבור. עם העברתו תשתנה התמונה במערכת הפוליטית כאשר מצד אחד, הממשלה צפויה להתייצב ומצד שני, דווקא כשחרב התקציב לא תהיה מונפת על צווארה של הממשלה – יתכן מאוד שהמחלוקות בממשלה יתגברו והצדדים השונים בקואליציה יאפשר לעצמם לומר ולעשות דברים שלא העזו עד כה ולפעול כל אחד על פי משנתו האישית.



0 תגובות